Partner serwisu
Drogi i autostrady

S17. Przetarg na ostatni fragment Lublin – Zamość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Data publikacji:
28-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Lublin

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S17. Przetarg na ostatni fragment Lublin – Zamość
fot. GDDKiA Lublin
Lubelska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rusza z przetargiem na projekt i budowę brakującego fragmentu północno-wschodnie obejścia Zamościa. Chodzi o odcinek S17 między węzłami Zamość Sitaniec i Zamość Wschód.

Ogłoszenie o postępowaniu przekazano w piątek, 28 listopada, do Dziennika Urzędowego UE. Na platformie zakupowej pojawi się w następnym tygodniu, tj. na początku grudnia. Otwarcie ofert planowane jest na luty 2026, a podpisanie umowy w drugiej połowie przyszłego roku.

12 km do domknięcia

Inwestycja obejmuje 12 km drogi i rozpocznie się za planowanym węzłem Zamość Sitaniec, który jest realizowany w ramach budowy poprzedzającego fragmentu S17 z Izbicy. Dalej natomiast, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 w okolicach Łapiguzów, wybudowany zostanie węzeł Zamość Północ.

Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową między Szopinkiem a miejscowością Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Jarosławca i połączy się z budowanym węzłem Zamość Wschód.

Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W ramach kontraktu wybudowane zostaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie, przejścia dla zwierząt oraz odwodnienie drogi. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Coraz bliżej pełnej drogi do granicy

Droga ekspresowa S17 prowadzi z centrum Polski do granicy z Ukrainą, pełniąc ważną rolę zarówno w ruchu wewnętrznym, jak i międzynarodowym. Trasa obecnie łączy już Warszawę z Lublinem, a w przyszłości również z Zamościem i przejściem granicznym z Ukrainą w Hrebennem, ułatwiając także dojazd m.in. do Lwowa.

Aktualnie kierowcy mogą korzystać z ponad 180 km S17 od węzła Warszawa Wschód aż do węzła Piaski Wschód. Dostępnych jest również blisko 10 km obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. S17 pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Piaski Wschód S17 ma wspólny przebieg z drogą ekspresową S12, prowadzącą do przejścia granicznego w Dorohusku. Docelowo S17, od skrzyżowania z S8 pod Warszawą, będzie miała długość ok. 320 km (wraz ze wspólnym przebiegiem z S12).

Budowa drogi ekspresowej między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest natomiast podzielona na dziewięć odcinków, o łącznej długości 115 km. Na sześciu z nich podpisano już umowy z wykonawcami, a zaawansowanie prac jest różne, co wynika z terminu podpisania umów czy uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

W tegoroczne wakacje rozpoczęły się prace na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Niebawem GDDKiA powinna uzyskać ZRID dla odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km).

Złożono również wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód – Łopiennik (16,3 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km) i Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km). Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (11,8 km), na który ogłoszono właśnie przetarg, domknie realizację trasy S17 od Warszawy do Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą.

Ostatnią częścią S17 będzie ok. dwukilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego, prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Opracowywana jest dokumentacja projektowa dla tego fragmentu drogi. GDDKiA planuje także budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (obecnie na etapie uzyskiwania decyzji ZRID).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MON krytykuje raport o Via Pomeranii

Drogi i autostrady

MON krytykuje raport o Via Pomeranii

Damian Kelman 28 listopada 2025

Koniec remontu w Wiśle i na dwóch śląskich drogach wojewódzkich

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Postępuje budowa S17 Zamość Wsch. – Zamość Płd.

Drogi i autostrady

Postępuje budowa S17 Zamość Wsch. – Zamość Płd.

Damian Kelman 16 października 2025

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Drogi i autostrady

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Damian Kelman 30 września 2025

Szczątki mamuta na budowie S17

Drogi i autostrady

Szczątki mamuta na budowie S17

GDDKiA 14 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

MON krytykuje raport o Via Pomeranii

Drogi i autostrady

MON krytykuje raport o Via Pomeranii

Damian Kelman 28 listopada 2025

Koniec remontu w Wiśle i na dwóch śląskich drogach wojewódzkich

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Postępuje budowa S17 Zamość Wsch. – Zamość Płd.

Drogi i autostrady

Postępuje budowa S17 Zamość Wsch. – Zamość Płd.

Damian Kelman 16 października 2025

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Drogi i autostrady

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Damian Kelman 30 września 2025

Szczątki mamuta na budowie S17

Drogi i autostrady

Szczątki mamuta na budowie S17

GDDKiA 14 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij